tisdag 8 maj 2012

Graduates

Förlåt (igen) för att jag inte har bloggat på ett tag, men det är vääldigt mycket just nu så jag ska göra så gott jag kan.
Idag i skolan hade vi nationella prov  engelska och dom gick bra! Efter skolan hade jag följe med Rosanna hem och sen är jag kom hem bytte jag om och vid 10 i två gick jag och pappa iväg till kulturhuset. Anledningen till att vi gick dit var att jag skulle göra graduates. Nu kanske många som sitter och läser tänker: Graduates, vad är det??
Men det ska jag berätta, det är en jury(detta året bestod juryn bara av en person) som åker runt i Europa och lyssnar på barn/ungdom som spelar olika instrument (jag spelar trumpet). Man kan göra 8 olika grader  (steg typ) och idag gjorde jag den första graden. Juryn kommer alltid från england så dom pratar bara engelska. Man gör olika saker i provet, avista spelning, tre låtar som man har övat på innan (två med akompanimang, stavning... och en utan), skalor och tre klanger och lite hörövningar. Jag var jääääätte nervös hela dagen (och typ hela helgen) för jag har övat till detta i typ ett, ett och ett halv år. Det gick bra och det var jätte roligt! Efter graduates var det orkester direkt. När jag kom hem hade mamma lagat jätte god mat. Nu är jag hos Rosanna och ska sova här tills imorgon, för då åker vi till köpenhamn! Vi ska åka dit med orkestern och gå på tivoli hela dagen. Det ska bli jätte mysigt både här hos Rosanna och imorgon.

Nu ska vi lägga oss och kolla på film och sen sova, så  vi är pigga och glada inför imorgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar